Jak postupovat při výběru CRM?

Dobře zvolený software může vašemu byznysu prospět. V případě CRM byste však měli při výběru postupovat velmi důsledně, abyste ve finále zvolili produkt, který vám skutečně usnadní práci. Vzhledem k široké nabídce to není vždy snadné, a proto byste se měli řídit následujícími faktory.

Velikost společnosti

CMR software musí odpovídat potřebám společnosti, ale ty mohou být různé v závislosti na velikosti podniku. Pro menší až středně velké firmy nejsou robustní systémy jako Microsoft CRM Dynamics či SAP tím pravým ořechovým. Na druhou stranu je zbytečné implementovat řešení, které bude za rok či dva nedostačující.

Obchodní strategie

Myslete dopředu. Máte představu, kde by vaše firma měla být za pár let? Zohledněte při výběru CRM také vaše přání a potřeby. Systém by je měl všechny pokrýt teď i v budoucnu.

Očekávání

Co je CRM možná víte, ale v čem konkrétně vám může pomoct? Potřebujete software pro zjednodušení prodeje, sledování dodávek, celkovému sjednocení komunikace, nebo z úplně jiných důvodů? Ani tento faktory byste při výběru neměli podcenit.

Způsob použití

Někomu vyhovuje cloud, jiný preferuje instalaci na vlastním serveru. A co přístup z rychlého telefonu? Mít k dispozici mobilní aplikaci je v dnešní době spíše standard než výhoda. Raději si proto předem ujasněte, jakým způsobem budete software pro řízení vztahů se zákazníky používat.

Hotový produkt vs. řešení na míru

Mít CRM na míru je samozřejmě ideální stav, ale naprogramování takového softwaru je časově i finančně náročné. Většině menších a středně velkých firem přitom vyhovuje i hotové řešení – podmínkou je, aby systém disponoval všemi potřebnými funkcemi, a to i v případě změny firemních procesů.

Názory zaměstnanců

Předpokladem efektivního zpracování dat je pozitivní přístup zaměstnanců k CRM. Protože právě oni se musí naučit pracovat s programem a osvojit si nové prostředí. Z tohoto důvodu volte takový systém, který se jeví jako uživatelský příjemný a nenáročný.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.